zondag 12 februari 2012

Een hulpkreetje!

Ik heb een leuke opdracht gekregen. Een loper te haken voor op een kastje!

Voor mij een primeur want het wordt TUNISCH HAKEN.
Nog nooit gedaan maar inmiddels wel al duidelijke omschrijvingen gevonden.
Volgens mij gaat dat wel lukken :-)

De wol en Tunische naald zijn al door de opdrachtgever aangeschaft.


Mijn collega, de opdrachtgeefster, is op het idee gekomen door een mooie foto die ze vond bij Crafty Valley



Ik heb inmiddels begrepen dat doordat je op de helft van een rij een nieuwe kleur toevoegt, je het mooie effect verkrijgt dat de kleuren prachtig in elkaar verlopen!

Nu gooi ik alleen even een vraagje in de groep.

Heeft iemand hints, tips of een voorbeeld hoe ik de zijkant "mooi" krijg?

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen! Alle hulp is zeeeeeeeeeeeer welkom!

En nu ga ik mij weer voorbereiden op een wederom vermoedelijk een drukke avonddienst ........
Het was gisteren een gekkenhuis. Schaatsen is leuk, maar het "regende" met name polsfracturen.
De gladheidsvoorspellingen door alle "natte" neerslag voor volgende week zijn ook zorgbarend, ik kan alleen maar hopen dat iedereen voorzichtig aan doet en ook dit niet veel slachtoffers zal gaan opleveren!

Liefs Moos

11 opmerkingen:

  1. Wat een leuke, originele opdracht. Ik heb ook geen ervaring met tunisch haken. Dus geen tips voor je. Heb wel een boek waar iets over het tunisch haken in staat. Zal hem er zo eens bijpakken misschien dat ik dan nog iets tegenkom.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig, is ben ook wat aan het uitproberen in verschillende Tunische steken, (zonder daadwerkelijk iets er mee te maken hoor, alleen uitproberen) ik vind de rand niet lelijk worden, maar je kunt natuurlijk altijd een randje vasten er omheen haken. Heel veel succes!

    Doe je zelf dan ook voorzichtig?
    Als het druk was heb je vast niet rustig kunnen genieten van de maaltijd die voor jullie gekookt was gisteren, wat jammer.Werkse!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk meis, ik ga eerst maar even kijken hoe de rand wordt en anders is gewoon vasten een goed idee! Echt grappig dat jij er ook mee bezig bent!!!!

      We hebben gisteren evengoed kunnen genieten van de pasta hoor ;-) om de beurt eten hihihihihi (de kant-en-klaar maaltijd van vandaag viel wel tegen na lekkers van gister hahahahahaha)

      Verwijderen
  3. Leuke opdracht,wat ik meestal doe is in een andere kleur rondom een randje vasten,op de hoekjes 3 vasten in 1 steek anders gaat het krullen.
    Ben benieuwd naar het resultaat.
    Haak ze.....
    Toedelz

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey, leuk ik wil ook nog steeds eens tunisch haken heb het vroeger ooit gedaan en wat het randje betreft sluit ik mij aan bij Angélique. Tjaa, leuk dat ijs maar zo wordt mijn wachttijd op mijn knie-operatie ook steeds langer ggrrrr.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoop dat het meevalt met de wachtijd meid. Bij ons wel veel gipsjes, maar geen operatie-indicaties! Ik hoop bij jouw ziekenhuis ook zodat die operatielijst niet al te veel belast wordt!!!!

      Verwijderen
  5. Nog nooit gedaan dus ik zou het echt niet weten !
    Maar het ziet er wel heel mooi uit hoor, ik hoop dat je goede tips krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben blij met mijn tips tot nu toe :-) Nu eerst eens kijken of ik het kan hihihihihihi

      Verwijderen
  6. Het lijkt mij wel mooi om er een randje in kreeftensteek omheen te haken.
    Volgens mij is dat met het kleedje op de foto ook gedaan.
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kreeftensteek .... ik ken heb niet maar gelukkig hebben we google. Ik ga zeker even kijken :-)

      Verwijderen